ETIK

Ordet finns överallt... etik etik etik. Läser en kurs som handlar om etik och genast ser jag det överallat, mer än vanligt. Blir svårt att fatta beslut, vill ju fatta beslut som passar alla och är bra för så många som möjligt samtidigt som jag vill göra "det rätta"... hrm hur nu det ska gå till att alltid "göra rätt".
Dykt upp en fråga i min tillvaro där 2 stycken har fattat ett beslut som jag nu efter ha hört deras version är helt enig med men samtidigt så förstår jag ju och är emaptisk med personen på andra sidan också. Svårt att lösa sådana situationer via telefon, jag får medla med de olika parterna när jag träffar dem istället, blir bäst så.

Skola här, jobba där men jag är här och vill vara här och där samtidigt.

God kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0