Dans och julmys

Igår dansades det loss på workshop med två norska dansare och koreografer Karl och Knut det var riktigt roligt. Subjazz, stilen de dansar är sjukt kul. De har grym musik, höga ben och skön dynamik. Det var svårt då de körde igång med uppvärmingen utan genomgång. Det var bara till att hänga på de flesta andra som kunde deras stil o har dansat för dem mycket förut. Vrid in, vrid ut, relevé, pointa föttena mer! sträck dra, ryggen  runt...:) Alltid klurigt när man kommer till en ny stil men jag blev verkligen fångad. http://www.youtube.com/watch?v=WePTVUGxHmo kolla här så kan ni kika hur de kan se ut. (Klipp från Danshögskolans lokaler 2008.)

Jag har även hunnit med att baka chokladfudge och äppelkanelmuffins samt vart på adventsmys hos Karin i klassen. Massor god fika, glögg och gänget från kalssen, bla. :)  

Nu laddar jag inför en vecka med fullt ös! Repa och öva inför lussespexet som vi har den 11/12.. Helgrep till helgen och kvällarna kommer vara fullspäckade veckan ut. Samtidigt ska de skrivas uppsats, hemtenta och göra grupparbete. Busy brud helt enkelt :P Men det är kul saker jag pysslar med och snart är det jul. Myser verkligen åt alla tända ljus. Längtar efter Erik och de andra i famlijen o dem ska jag verkligen njuta av att få träffa under jul!

Take care //Linny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0