Going down

Imorgon far jag till Vänersborg, going down i Sverigelandet. Åker tåget till Mellerud... SJ vill ju inte släppa sina biljetter till sista minuten nån annanstans än dit. Köper man vanligt biljett som student kostar den 600-900 kr!!! Om man inte bokar 3 månader i förväg men vem orkar o kan vara så överplanerad o hela tiden leva 3 månader före sin tid?? Ska man köpa ombokningsbara biljetter kostar det massa extra! Helt sjukt. och på det förseningar i tid o otid, är det inte vädret de skyller på s är det signalfel. Dessutom så får man inte alltid resegaranti sen monopolet avskaffades då sj hyr in andra tåg som man köper biljetter till via dem men ändå gäller inte garantin. Syrran råkade ut för detta, satt på tåget/buss i 3 timmar extra... Helt sjukt.

Jaja, nog klagat. Ska bara nämna att mina muskler känns vart det finns. Efter en genomgång och coaching av min balettlärare innan klass i morse så har jag jobbat extra bra med mina utåtrotatorer och benens alla muskler. Känns otroligt bra. Kul att dansa balett idag!
Jazzen var kul den med såklart, var stadig i piruetterna till en början men så fort jag började tänka o analysera gick de inte lika smidigt. Klassen i måndags gick bäst på länge, ska försöka fånga tillbaka den känslan ofta! Födig men också explosiv och säker. Jag ska bli en grym dansare som sen också kan vara en grym förebild som pedagog. Thats my goal! Har förut tänkt att " o nu då?" när jag nått mitt mål att komma in på danshögskolan men jag försöker leva i nuet o jobba frammåt för min egen utveckling. Bra mål tycker jag :)

Nu ska jag försöka komma i säng i tid för en gång skull. Svårt för att bli trött när jag väl ska sova. Är trött innan men sen när jag ska sova... ja du har säkert vart med om de själv.
Six deep rotators. (Utåtrotatorerna)



Kommentarer
Postat av: Karin L

Hej Linn! Håller med om att jazzklasserna äger, och även att man analyserar piruetterna alldeles för mycket! Det går ju så bra då man gör dom i koreografi! What is up with that?! Kram Karin

2010-02-04 @ 22:30:15
URL: http://karinlindahl.blogspot.com
Postat av: Nea

Har samma kvällsproblem :) Måste erkänna att jag alltid älskat dans men eftersom jag är fotbollsspelare kan du ju tänka dig hur duktig jag är ;) Ha en fantastisk helg! Kram

2010-02-05 @ 22:20:50
URL: http://skorpansaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0