Öring

Erik kom hem med storfångst idag. Arbetskollegprna hade fiskat lite o erik tog tag i ett spö som inte förväntades fånga någon fisk med det betet han hade. Ett kast och en ca 6 kg stor öring fick han upp. En arbetskollega fixade med den, tog bort huvud och inälvor. Jag tog tag i att skiva i laxkotletter men det var tungt som tusan med den dåliga kniv jag hade o det hårda ben bamsefisken hade i sig. Skar fyra kotletter som jag hällde olja, citron, salt o peppar på. Lade på grillen och vi åt med potatis och tillbehör till. Mumsigt Sen for jag till morfar där vi sågade upp resten av fisken i bitar som vi frös in. Tack morfar för hjälpen. Riktigt träningspass att ta sig an den firren! Mätt går jag strax o lägger mig:) Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0