Bästa Förkyldningskuren

I lördags hemma hos Carro, hon jag och Sofia. Taco och ett glas rött. Mysigt hade vi. prata, tjata och bara vara! På det började min näsa tätna... på väg hem började vänstra näsborren rinna... försvann ok när jag kom hem efter frisk luft från t-banan och hem. MEN igår när jag vaknade var förkyldningen påtaglig. Kände mig lite hängig men mest snuvig. Efter lång dag med jobb och sett på fina dansföreställning med klassisar och dansvänner var jag helt slut när jag kom hem och somnade som en stock.

När jag vaknade i morse insåg jag- se att JAG INSÅG SJÄLV att jag borde stanna hemma och vila. Vila bort förkylningen istället för att dansa runt och få en långvarig sjuka. Sov sov och sov. Vaknade halv 12, behövde jag sova eller behövde jag? Nu känns snuvan bättre och de glansiga ögonen och molande huvudvärken jag kände igår kväll är borta. Har alltid haft svårt för det där med att inse och känna efter att jag borde vara hemma. Någon har alltid varit tvungen att säga åt mig "Linn nu måste du vila". Ger mig själv en stjärna i beslutsamhet att jag gör saker för min skull. Som mamma sa det är ändå ingen som hade tackat mig för att jag åker dit när jag är sjuk, jag hade fått höra "varför stannar du inte hemma?" Insiktsfullhet- ett steg närmare!

Bästa tipset för att kurera sin förkyldning: inte halvvila, göra det men inte det etc... Gör det ordentligt så mår man ordentligt bättre. VILA, sov och ta hand om dig med det du tycker om. Jag ska måla naglarna.

                                      

                                   
                              
Gillar att ha många burkar och färger att välja mellan. Köper man små kan man köpa många. Får se vad det blir för färg idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0