Kycklingpaj

Efter en skön runda på stan med fantastiskt sällskap av Sara har jag nu lagat kycklingpaj. Då jag inte tål ägg utesluts ju såklart äggstanning.

Så här gjorde jag:
Pajdeg: 100 gram smör och lite olivolija
2 dl vetemjöl och 1 dl grahamsmjöl
2 msk vatten
Blandas, låt vila i kyl en stund och förgräddas i ugn ca 10 min. 200 grader

Steker kycklingfile som är skuren i bitar. Kryddade med bla salt peppar och curry. Skar paprika och purjolök som jag la i stekpannan tillsammans med kyckling och broccolibuketter.

Blandade 2 burkar creme fraishe med ca 1 dl sweet chilisås. Bredde ut hälften av cr.frblandningen på pajskalet. La på kycklingen mm. Toppa med resten av cr.frblandningen..

In i ugn ca 20 min

Blir krämigt och smakrikt. cr..fr är toppen komplement till den klassiska äggstanningen och det blir minst lika gott. Prova om du vill och experimentera med kryddor och tillbehör i pajen. Have fun and enjoy. Mat ska man njuta av. Man äter ju trots allt flera gånger om dan o då ska de vara kul och gott att äta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0