3 vändor

Nu har ugnen gått varm idag. Tre vändor av olika matlagning och bakverk. 1. Lasange 2. Chokladmuffins 3. Veckans bröd.

Var en vända i solna i förmiddags. Inhandlade Ljusa jeans som jag gått och suktat efter, en ljusgrön stickad tröja och en vit bomullsklänning med svarta ränder! :) Me like. Redo för vår nu. Tänkte att om man börjar ladda så fattar nog moder jord vinken.

Blir dock förundrad över storlekar. Provade olika varianter av byxor på H&M. Jag som alltid varit en 34... fick klämma mig i 38. Nog för att jag dansar mycket och musklerna säkert växt lite ;) och muffins lagt sig runt om men alla mina kläder jag redan har här hemma sitter som vanligt. Tror därför inte att jag vuxit så mycket utan jag tror att det är klädmärkningarna som blir annorlunda. Jag har inte ont av att byta siffra på kläderna. Det är ju bara en siffra, det är hur jag känner mig och mår som räknas. Men jag tycker synd om dem som har lite siffernoja och kontrollerar siffran på vågen och på kläderna som provas. Den lär ju få en chock när de varit den 38 måste gå upp till 42... två storlekar större. Är det för att jäklas med människan som de ändrar siffrorna på storlekarna så vi ska bli nojjiga eller blir vi mindre och mindre? hrm... jajaj som jag sa. Det viktiga är hur man mår och känner sig. Att haka upp sig på siffor är ingen hit. Det är bara siffor. 60kg på vågen kan vara muskler eller fett. vikten säger inget om hur man mår.
Jag mår iaf super. Njuter av livet och mottona: Lagom är bäst. Äter allt men inte alltid! och Så länge man gör sig av med den energi man tar in genom mat och gosaker så blir det plus minus noll. Nu när jag dansar så mycket måste jag verkligen tänka på att Äta Äta Äta så att det inte blir tvärt om att jag får i mig mindre energi än vad jag gör av med. Vill ju bli starkare och då behövs näring och mat så mina muskler inte bryts ner.

Nu är brödet klart. Ut med det ur ugnen, för att ätas! :)
Tjingaling

Bröd

Se fler recept från Box på kokaihop.se.


Bytte ut en deciliter vetemjöl mot bovetemjöl och slängde i lite linfrön och solrosfrön. Gott med hembakat!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad duktig du är Linnsan! Brödet ser ju jätte gott ut :) Jag ska nog allt testbaka det jag också :D

2011-02-14 @ 06:54:42
URL: http://glooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0