Packar

Packar. Imorgon är jag och syrran i Turkiet. Spelar musik. Insåg att klockan inte var mitt på dagen. Har vart uppe sen kl 6 tillsammans med erik för att vara trött till kvällen då jag ska upp vid tre för att vara på landvetter vid fem. Sänker mitt dunka dunka en stund och packar vidare :)
Sover i alingsås ikväll då det blir närmare till flygplatsen, lite kortare restid i ottan :)

Tjo hej

Bevis

Här kommer lite bildbevis på fisken jag skrev om i förra inlägget.

Ser betydligt mycket godare ut tillagat.. :P

Öring

Erik kom hem med storfångst idag. Arbetskollegprna hade fiskat lite o erik tog tag i ett spö som inte förväntades fånga någon fisk med det betet han hade. Ett kast och en ca 6 kg stor öring fick han upp. En arbetskollega fixade med den, tog bort huvud och inälvor. Jag tog tag i att skiva i laxkotletter men det var tungt som tusan med den dåliga kniv jag hade o det hårda ben bamsefisken hade i sig. Skar fyra kotletter som jag hällde olja, citron, salt o peppar på. Lade på grillen och vi åt med potatis och tillbehör till. Mumsigt Sen for jag till morfar där vi sågade upp resten av fisken i bitar som vi frös in. Tack morfar för hjälpen. Riktigt träningspass att ta sig an den firren! Mätt går jag strax o lägger mig:) Natti Natti

Sol

Laddat inför Turkietresan. På fredag drar jag o syrran iväg:) idag har jag o Sanna legat o grillat på skräckland. I morgon ska vi cykla till ursand och fortsätta vändsteka! Sunny day!

mitten

Mitten, mellan, midsommar. Hela midsommar har jag längat efter min cykel. Nu har jag cyklat in till mamma och ska ladda med hennes fantastiska köttfärssås för att kunna cykla hela eftermiddagen:)

Första dagen jag fick den cyklade jag ca 2 mil. Jag cyklade hem den från butiken och sen cyklade jag o erik 1,3 mil på kvällen. Erik har cykeldator på sin som han fick av mig när han fyllde år. Vi cyklade på vägar skog och han drog med mig i terräng. Lärde mig bromsa på effektivt sätt i svängar. Längtar efter att öva ich lära mig mer :)

Ha en fin dag
Linn

Cykel

Nu är den beställd, var och provcyklade en cykel på trestad center cykelcenter i dag. Var en trevlig man där som hjälpte till och jag blev alldeles såld på cykeln. En Trek mountainbike. Över prisklassen jag hade tänkt men det kommer vara så otroligt prisvärt när jag ska ut i skolgen och cykla med Erik. Och tack fina du min underbara man som hjälper mig, nu ska här ut och brännas på vägar och skog :) Kul
I morgon ska den hämtas, då är alla tillbehör jag fick med monterade. Bra deal :) Längtar

Gubbar

Tacka vet jag sommarens röda härligheter. Jordgubbar. På tårta, i tårta, med grädde i en skål och plocka som de är, med glass, i paj, saft, sylt. Kan jag säga mer än att de är underbara.

Bakade en megatårta med jordgubbar i och på till eriks födelse dag. Äggfri, nästan helt laktosreducerad och stor så att den täckte nästan en hel bakplåt och höjd på 4 bottnar med fyllning. Mumma.

Lager 1, chokladpudding,med ett lager jordgubbar

Lager 2, grädde med mosade jorgubbar

Lager 3, marsankräm

Den färdiga tårtan med grädde, jordgubbar och riven choklad.

Detta är recept för en botten. Jag gjorde 2 st dubbelsatser och fick då mina fyra bottnar

Ingredienser

Instruktioner

4 dl vetemjöl
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
2 1/2 dl Solhavre
50 g margarin (smält eller flytande)
1 citron, skal och 1/2 av juicen

Lägg ett bakplåtspapper på en plåt. Blanda vetemjöl, socker, vaniljsocker och bakpulver. Smält margarinet och tillsätt detta tillsammans med Solhavren och citronskal och juice. Rör om tills smeten är slät. Häll smeten på plåten , bred ut till önskad storlek och tjocklek. Grädda i 190-200°C ca 30 minuter.

Erik var förnöjd och som mina andra favoriter; jordgubbarna matchar han (min första favorit) tårtan:)

Lov lovade lovast

Har varit skrivlös ett tag.
Kort uppdaterng:
Turné: var great! Workshops med massor härliga ungdomar i Vänersborgs kommun, föreställning på teaterna. Är stolt över mina danskollegor Sofia, Therése och Johanna.
VI fick möjlighet att dana föreställningen igen en månad senare, samma plats nu på kultur-ungdomsfestivalen. Massa musiker ifrån staden som spelade och vi dansade, nu utan dansmatta på trägolv men föreställningen handlar om våga. Så vi vågade och satasade på det flisiga golvet och grymma var vi... såklart :)

Skolan: och dansen har vart urkul. Köttat på det sista med gästlärlare som Karl och Knut, Mari Carrasco och Charles Moore :) Dansglädje och flow

Sommarlov: Nu ledig från skolan men har fått sommarjobb på tempo tack vare Emelie. Så i sommar hittar du mig några dagar i veckan på tempo i frändefors. Har jobbat ett gäng dagar och känner att jag kommit in i det väl bland bönder och barn uppe i lilla byn.

Gott att vara i Vänersborg. Igår fyllde min Erik år- GRATTIS snygging

Nu iväg på ett konditionspass med Sofia :)