Inte välkommen åter

Förra helgen drog jag på mig förkyldning som jag sa hej då till lika fort som den kom. Denna helgen drog jag på mig nästa. Vad är detta? Jag sa ju hej då!!! Så fort jag är ledig en dag och vilar då bryter det ut. Ska jag sluta vara ledig och ta det lugnt? eller snarare ha lugnare tempo i allmänhet så kroppen slipper kämpa emot för att bryta ut i förkyldning när den väl får vila? tror skarpt på alternativ två. Svårt det där. Jag har ju ett högt tempo och gillar att ha många bollar i luften. MEN- jag ska nu försöka hitta små saker i vardagen för att ge kroppen mer upplevelse av lugn.

*Äta när jag äter och inte göra typ 10 saker till på samma gång. som tex; kolla fb, kolla mailen, bädda sängen, se på tv, planera och spela snake(ja jag är helt såld på gamla hederliga snake som fanns på nokia förr, finns nu som app) Mer åt en sak-i-taget-stilen!

*Sitta på bussen, tåget, t-banan och bara sitta. Inte kolla recpet, ringa, messa och googla runt. Behöver inte ha telefonen i handen all the time. (återigen en-sak-i-taget-stilen) och jag är inte värst i min omgivning men jag upplever att jag sitter lite mycket med phånen i handen. Typ för att jag vill underhålla mig själv eller nåt.

*Ta en extra nypa frisk luft. Om det så bara är 2 min på lunchen. Syre och energi, och kanske tom lite sol om jag har tur.

*Inte kolla på tv eller datorn tills jag ska sova. Stänga av burken och läsa eller pyssla med något annat stimulerande.


Tror de små delmålen är en konkret början för mig att ge kroppen extra ro. Då kan den nog orka med att gå i skolan, jobba extra och hinna göra annat som jag vill. Har du något som du vill förändra/utveckla hos dig själv? Sätt dina egna små delmål. Konkret och uppnåbart ska det vara.
Nu ska jag hacka ingerfära, värma vatten och dricka den hackade ingerfäran i det varma vattnet med honung. Bort med snuva och hosta!


Måste också säga att jag glädjs åt en fin komplimang jag fick dag. Tänk så mycket så lite kan göra. Om du tänker på något fint om någon, säg det! Det värmer :)
Kraaaaaam



Kommentarer
Postat av: A N T O N S F O T O

Sv: Åh tack! :D

2012-02-27 @ 21:41:43
URL: http://antonsfoto.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0