Danpedagogen

Sista dagen på första av två veckor med praktik. Veckan har vart toppen och 9orna i vänersborgs kommun har vart modiga och engagerad med olika mängd. Vissa har längre till att släppa loss, någon ska absolut inte vara med medan någon kör gärnet från första sekund. Det är underbart att se de som absolut inte ska vara med börja släppa loss, se glädjen och stoltheten i ögonen att de vågar. Hos de som redan från början var förväntansfulla kan man se hur glädjen smittar av sig och hur de tar sig an utmaningarna jag ger dem. 

Tjejerna på estet dans i vbg var jättemodiga. De är inte så många men satsade gärnet när vi shakade loss och sedan jobbade med improvisation fick de med sig många härliga insikter om dynamik; samspel mellan tid, kraft och storlek i kroppen som när man blandar dem ger variation och flöde.

Nu är det inte långt kvar tills jag är klar. Längtar efter att jobba och hoppas på att kunna få mig massa timmar att fylla med engagemang och dans! Danspedagog!

Snart ska jag iväg till en skola med många blandade kulturer varav en grupp kommer vara omkring 50 deltgande 9or. Kastar mig ut som vanligt och tar mig an den stora gruppen, delar med mig av min dans och ser fram emot deras delning tillbaka :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0