Längtan, Motivation, Stolt

Ja, hur ska jag, denna lilla jazzdansaren hitta baletthoppan i mig? I bland känns det som balettlektionerna flyter fint även om de inte är perfekt. Men IDAG..... inställningen och motivationen fanns där från början, sen rann den iväg när kroppen inte kände som jag kände. Bara att keep it up och öva som alltid. Övning ger färdigthet. Men när blir man färdig då? I dans blir man aldrig färdig. Finns alltid mer att lära sig. Det är en av anledningen till att jag dansar. Tröttnar om de inte finns utmaningar och saker att lära mig. Blir ibland frustrerad när jag inte kan det jag vill kunna men jag ska jobba på det.

Just i denna stund Dansar och Showar Dirty Dancing i Vänersborg! Åh, vad jag önskar jag kunde vara där. Tänker på dem alla. Är såå stolt över mina koreografier och att alla dansar dem som jag vill. Det trodde jag verkligen inte skulle gå men jag antar att min känsla inom mig sa något att, Jo de ska klara det! Några hade aldrig dansat förut, en av dem är huvudrollen. Kände att han skulle klara det. De andra ansvariga var mer skeptiska men jag kämpade och han ville lära sig. Se så bra det blev!
Så underbrart att se alla i ensemblen utvecklas. 30 st individer men alla lika underbara på sitt sätt. Ett minne för livet. Min Första uppsättning :D

//Linn Koreograf för Showskolans Dirty Dancing 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0