Ny

Tack mina underbara nära o kära för mysig helg. Ja o erik bakade kalasgoda kakor tillsammans som v bjöd på som fika i lördags. Mysigt att träffa släkt o vänner! Tack även för fina presenter:)

På kvällen blev de alfapet o jag o erik vann... med 1 poäng, men vi vann iaf :D är ingen dålig förlorare men en bra vinnare!

Har fixat o donat idag. Bor ju tillfälligt i min lilla etta tills studenntrummet skulle vara klart för renovering av vattenläcka. När jag inte hört något o min hemförsäkring mm inte kan vara tillfälligt flyttade för länge så hörde jag av mig till sssb(stockholms student bostäder) och vet ni va??? Nu är ettan min. Kontraktet är påväg till min brevlåda! Inte illa o ha 1:a handskontrakt i stockholm på en etta med pentry. Jag ska känna mig lyckligt lottad som slipper flytta runt i 2:ahandslyor som många andra behöver göra. Får ca 1000 kr dyrare hyra men i gengäld ett eget boende med pentry. Skönt att slippa trängas trött blan andra och trevligare när jag får besök att ha eget kök. Känns skönt. Nu ska jag se om jag kanske kan få bostadsbidrag på några kronor, de borde jag kunna få. Dock lurigt, får hålla noggrann koll på inkomsterna så man inte blir återbetalningsskyldig.

Nyduschad som jag är ska jag sätta mig o läsa lite om mänmniskans språk. Började kurs på stockholms universtitet igår som ska kompletteramin pedagogexamen. Kursen heter det pedagogiska mötet och blr nog intressant men tufft. Salstenta i mars.. Jobba jobba!

Tjosvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0