Fler steg

Har under sommaren utvecklat mitt springande och förhoppningsvis min kondition. Efter att jag i går gick promenaden till gymmet på ca 20 min hoppade jag på löpbandet och gick 5 min till. Därefter sprang jag i olika hastigheter i 15 min utan större problem. Lite håll mot slutet när jag spurtade men jag höll ut. Innan sommaren orkade jag inte hålla så högt tempo i springstegen under längre tid. Nu springer jag både mycket snabbare och håller ut längre. Sen gymmades det och pumpades lite ;) Rygg, skuldror och mage som vi avslutade med lite sköna benböj med vikt på axlarna. Mumsigt för musklerna som nu också längtar efter DANS!


Gillar bäst att springa på löpband för där ger bandet ett skjuts och jag får fart i benen. Detta ser ju däremot väldigt fridfullt ut så någon gång kommer jag ha nåt mitt mål att gilla att springa mer än att det känns som om det mest gör nytta än är skönt. Är på god väg i alla fall.

Något jag däremot redan tycker är skönt är ju:

att DANSA

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0