Fallerian, fallera, fallens dagar

Fullspäckad helg med allt vad fallens dagar hade att erbjuda. Dansade och svirade runt på kvällen. Kollade in starke mantävling på lördag dag, inspirerade min käre Erik till att vilja tävla nästa år.peppa peppa, träna och hejja :) 

Söndag var det preview för musikalen Moulin rouge som går av stapeln i området i höst. Fantastiska Erika är huvudroll. Trots att jag kännt henne många år har jag knappt hört henne sjunga och det är jag ledsen för men glad nu när jag fick höra henne. Klar och underbart vacker röst. Hon ser till och med snygg ut när hon sjunger! Precis som en musikalstjärna ska göra. Stolt över mina vänner, Emma är koreograf och Markus som var huvudroll då jag var koreograf för Dirty dancing har manliga huvudrollen även nu. Blir glad av musik och dans och glädjs över att se mina välkända vänner och även nya okända talanger på scen.

Helgen och gårdagen bjöd på mer musik. Kompisen Swahns pappa är sångare i bandet Archie och dem lyssnade vi in söndag och måndag kväll. Blues och rockigt till topp. Gillar svänget och känslan av att sitta och lyssna till livemusik. Igår var det på hamnkrogen i Vänersborg, solen sken och pråmen var full med folk som diggade loss.

Vaknade av att det var sol i morse, nu är det skyfall utanför mitt fönster. Blommorna jag planterat på balkongen behöver jag nog inte vattna idag. piffade till balkongen i fredags med blommor och ett marinblått tyg som täcker ful plåt. Under 500 kr och balkongen fick sig ett trivsamt lyft!

Ett litet allt i alloinlägg. Njutbart av musik, fin balkong och trevligt sällskap bestod min helg alltså av.



Moulin rouge, strandgatans tält Fallens dagar 2011-07-17


Wenersborgs hamnkrog och måndagsblues 2011-07-18

Och en liten titt på balkongen
 

Ett trägolv hade suttit som pricken över i:et men jag är nöjd över lilla tillfixningen so far :)


Kommentarer
Postat av: Anette

Jaaaaa va fint du gjort det.....=o))

2011-07-19 @ 13:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0