Proffs eller ej?

På jobbet i dag frågade en medlem mig om lite hjälp och tips i gymmet. Vi pratade lite och hon fick lite tips på övningar etc. Hon sa sen att hon gillar oss på Sportlife så mycket, att vi är så mycket snällare än på andra gym. Glädje, Passion, Personlighet, Proffsighet! Ledord som vi har och jag ser som självklarhet men det gör tydligen inte alla på andra gymkedjor. Tjejen började prata om att hon fick hjälp av en personlig tränare på ett annat gym och han sa att han kunde hjälpa henne att gå ner 16 kilo på 2 veckor!!!!!! Va?? sa jag, varför då? Hon var längre än mig och såg absolut inte ut att behöva gå ner. Pt:n hade sagt att hennes vikt skulle ligga på 45-50 kilo för hennes längd. Är han galen eller? hon hade vart ben och inget istället för som nu; vacker. Hon tyckte hon kände lite fett på låren, underhudsfett kallas det sa jag, som vi alla måste ha och vi kvinnor har mer än män för att vår kropp och vår hormonbalans med menstruation mm ska fungera. Tjejen sa att den personliga tränaren hade berättat för henne att han tränat många modeller och då fick jag förklarng på hans vikttabell. En syn på en kropp utan kropp. Jag tycker att visst kan man vara smal men då gärna med muskler och välbefinnande. Inte utgå från vikten. Att vara som henne över 1.70 och väga 45-50 kg känns inte som ett mål!! och att gå ner 16 kilo på 2 veckor hur skulle det ske? Genom svält och inte äta något, förlora vätska i kroppen för att sedan börja äta och vara åter på sin vikt... Blir upprörd och bitter på sån oproffsighet och dålig förebild den personliga tränaren är och tycker synd om dem han möter.

Jag önskar att ingen mer behöver möta honom och hans dumheter. Hoppas att människor kan inse sitt bästa, ta hand om sig själva på långsiktigt sätt. Träna för att må väl, äta gott och genom det bli glada och inspirera varandra.


                          
En bild från semsetertripp- gav mig glädje och inspiration denna hösteftermiddag. Kanske får du med lite härliga känslor av solen och känslan i bilden. 

Bort med dumma människors dåliga vibbar och påprackande barbieideal. Fram med glädjen och välmåendet! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0