Pina

Var på bio igår kväll som jag sa.
Efter jobbet mötte Sabina mig och vi gick och fikade innan vi skulle in på bio Grand på sveavägen där vi skulle möta upp några fler för att se filmen Pina i 3D. En dansfilm tillägnad den tyska koreografen Pina Bausch. Är så glad och upprymd av filmen, var som att gå och se en danföreställning där scenrummen förändrades, man förflyttades runt till olika fantastiska miljöer och fick en härlig upplevelse. Sättet de hade filmat på, musiken, dansen, dansarna, kläderna och miljöerna- wow!! Inspirerande och helt klart en film jag ska köpa när den kommer ut. Kul som inspiration för egen skull och jättebra att visa mina kommande danselever som undervisningsmaterial. Stort tips till alla er dansglada; se filmen Pina som visas på bio nu.



Filmen är som en hyllning till Pina själv, ingen torr story, enbart rent, ärligt och nära inpå.
Här får du se trailern som ett smakprov

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0