Sov på en penna. Dubbelgångare?

Vaknade i morse med en penna ingrävd på längden i låret. Ingen prinsessa på ärten där inte, har sovit som en stock, jag och pannan som ett tillsammans..

Praktikskolan.undervisningstillfälle 2/6.
Hade Emma min handledare där idag, skönt att få ett yttre öga. Feedbacken jag fick var konkrekt, ppeppande och utvecklande. Känner mig glad över det jag fick höra samt peppad på att ta mig an det jag kan utveckla och jobba vidare med.

Dubbelgångare? hrm hände en spännande sak på lektionen. Kommer in en tjej lite sent som jag glatt går fram och tar i hand och hälsar på. "C" säger hon. jag hajjar till att oh vad lik hon är en gammal elev till mig som jag undervisade länge och hade fin kontakt med. Denna elev var en härlig tjej som var dansade med full glädje. Tänker att nej, då är det inte hon, hon hette ju "N"... under lketionen blir detta ett huvudbry för mig, för oj så lik hon är! men hon hade lite annan röst och rörelsespråket var lite annat. Klurar på detta, det måste vara släkting. Tänker att jag bara måste fråga efter lektionen.
Det hann jag inte för hon kom fram och sa: Du det ÄR jag som är "N". kalllades ju för det men heter "C". Då faller det på plats och jag minns ju att hon hette så men hade smeknamn. Åhh så skönt att det föll på plats, för varje gång jag skulle prata med henne under lektionens gång och ge feedback kändes det knas då hon var så lik.... ...sig själv! haha Urkul att hon hittat till min klass. Nu när hon bor här i sthlm och kollat och sett mitt namn och att jag undervisade så kom hon hit. Gjorde mig glad. Förstår nu varför jag inte kände igen henne, det var ju år sen jag träffade henne och det är ju klart att hon utvecklats i röst och kroppsspråk. Kan lita på min känsla för att känna igen människor, för att det var hon var det ju egentligen ingen tvekan om men det blev annorlunda när en person hemmifrån dyker upp på "fel plats" som nu känns helt rätt-min lektion, på min skola. åh så kul :)

Överraskande stund.
Glädjande stund- nu ska jag mysa ner mig i sängen och kolla tv.
tack för idag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0