På lätta ben

Känns otroligt skönt i kroppen när jag har vilat från skolan och all intensitet. Haft tid att styrketräna på gymmet och tid för återhämtning. Sedan det varit påsklov och jag har vart och träffat testgruppen har jag fått en skön distans till uttröttade muskler och dansklasserna idag kändes inte alls så tunga. Kunde vila i rörelserna och andas med mitt dansande istället för att kämpa emot trötta, ömmande muskler som inte orkar jobba i sina ytterlägen. Idag kom jag till lägen och tillbaka utan att känna det jobbiga i det. Jag kunde utmana och utforska på flera plan; genom hur jag upplever dansen i kroppen och kunde testa att fördjupa rörelserna och dansa mer dynamiskt genom arbetet med avspänning i musklerna. Ofta läggs för mycket kraft och energi åt rörelsen, vilket den inte behöver. Att jobba smart är skönt och det blir mer dansant, att inte maxa hela tiden och istället hitta dynamiska skillnaderna gör det roligare att göra och se på. 

Något att tänka på när kroppen är trött och sliten. Paus är inte alltid så dumt och det ligger mycket i att det är i vilan man återhämtar och bygger. Inte bara musklerna, också vila för sinnet som gör att man kan tänka fräscht och komma längre i processen när man är tillbaka!

Dansande dagar!
                          
                 Bild från när jazzarna hade gig i reaktorhallen för något/några!! år sen... oj vad tiden går fort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0