Så här några dagar efter

Nu är jag tillbaka. Började dagen med lite planering in för dansklasserna jag ska ha i street på gymnasiet i vänersborg. Traskade till gymmet med musiken på högsta volym i lurarna och körde ett ryggpass för att sedan traska hem igen.

Så här dagarna efter cykelvasan 45km känner jag mig forttfarande upprymd, glad och energifylld av loppet. Samma kväll som vi hade cyklat var det svårt att varva ner pga allt adrenalin och pepp från tävlingsinstinkten och alla hejjande rop man hört ute i skogarna.
Både jag och Erik är jättenöjda och nästa år blir det att slå våra tider vi fick i år. Om jag cyklar 10 min snabbare ligger jag på topp 30 av alla damer. Nu kom jag på plats 95 men jag kom 3a i min klass D20, nästa år cyklar jag i D25. Hade jag gjort det i år hade jag legat på topp 10 iaf :) så jo jag är mer än nöjd! Innan loppet hade jag ingen koll på hur jag låg gentemot andra eller om jag ens skulle palla hela loppet alls. Laddar inför nästa år, då ska jag hinna träna mer inför loppet än vad jag gjorde i år. Hade ju trots allt bara tagit mig igenom samma sträcka EN gång innan. Nu vet jag vad det innebär och hur vasasträckan ser ut och kan ladda för alla galet långa sega backar, utmanande terräng och veta när jag kan trycka på lite extra!

Vi gick in i mål på tiderna:
Erik 2.09.40
Jag 2.11.11

Trodde inte jag skulle hålla mig så nära honom i tid då han är så mycket starkare än mig men jag har kondition och uthållighet. Under året blir målet för mig mer benstyrka bla, så jag orkar pressa på mer och klarar att bära min och cykelns vikt samtidigt som jag har power kvar i benen. Eriks mål blir mer kondition och uthållighet. Han började med att cykla till jobbet idag! Bra där :) Självklart ska jag även träna kondition och uthållighet och han styrka men vi har nu märkt vad vi behövcer lägga lite extra krut på mellan varven och självklart att ge oss ut på hojjarna mer. :)


                               
                                          Paus på vägen mot Mora och Oxberg.
                                 

                                

                                

                                
                        Trötta efter loppet väntar vi på välförkänt mat. Är så glad över oss och våra stunder :)

             Tack mamma och syrran (http://nejthaliee.blogg.se/2012/august/slut-pa-sommaren-och-cykelvasa.html) för att ni följde med, höll oss sällskap och fotade :)

                                 

                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0