Stolt

Är stolt över alla nior i Vänersborg. Vilka guldklimpar till att kämpa. Allt från att inte våga till att sen springa fort baklänges, dansa i koreografin och crazy dansa! Utvecklingen på dessa få lektioner är brutal och jag önskar jag kunnat träffa alla fler gånger. Magiskt.
Övning ger färdighet. Om man kämpar, övar, provar, vågar misslyckas så kommer man lära sig mer och mer. Har man aldrig provat, våga misslyckas så vet man inte om man kan. Det har niorna bevisat. Vissa hade aldrig provat men de vågade och det syndes att de kände sig stolta. Alla kan dansa, man måste bara våga släppa ur galenheten, utforskandet och lekfullheten. Sen är det bara till att öva för att lära sig bit för bit.

Så är det med mitt handstående jag skrivit om tidigare. Jag började småöva mot vägg i somras men hade ingen teknik för hur jag ska göra för att hitta balans. Med tips från lärare och studenter på cirkusutbildningen så har jag nu börjat hitt teknik, styrka och smidighet för att klara av detta. I förrgår tränande jag en hel del på gymmet och tillslut stod jag. Utan att ta emot fötterna mot väggen och jag stod kvar! Underbart när övningen överbevisar att man kan. Man måste ju bra öva som sagt och det är vad jag gör. Börjar hitta mer styrka i axlarna för att orka hålla vilket känns i uppgången att jag har mer kontroll. Långt kvar i min övning, kan alltid avancera och hitta fler utmaningar och delmål som peppar mig framåt. Det är också viktigt att vara i nuet. Det är jag nu och jag är stolt!

Idag står just axlar på gymschemat innan det blir mys och babbel med Sofia och en kopp te gissar jag.

Gó kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0