Se den kunskap du har.

Igår var det näst sista gången med praktikskolan och undervisningen av balett. Fick observation och handledning vilket kändes grymt nyttigt.

Kom fram till att eftersom vi inte har didaktik i vårt andra undervisningsämne (jag har haft ämnesdidaktik i jazz och undervisade nu balett) så måste man lita på sin kunskap man har och applicera den på alla områden. Så mycket skiljer oftast inte och det man ännu inte vet kan man inte göra. Man får göra något av det man KAN.

Se den kunskap man har! Inte den man inte har. Vara lekfull och använda fantasin! Bra tanke. Känner mig redo för arbetslivet!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

sv: Åh tack tjejen! <3 Ja, d e helt sjukt va energi man får av bra mat o träning. Har ju vart periodare innan, never again! Nu ska jag köra på detta konceptet på heltid o snarare välja mina tillfällen när det är fest och dylikt. Det bästa av allt är att jag inte ens känner ngt sug av socker och då är jag tjejen som käkat kakor till frukost, chips till middag etc etc. :p Är allt bra med dig? Massa kramar

2012-03-11 @ 10:23:40
URL: http://ladolcevita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0